En dag på stan

Idag har jag varit nere på stan och shoppat lite med Madde.. Jag ångrade på en gång att jag hade åkt ner på stan när jag kom dit. Dagen efter löning och lördag, ibland tänker jag uppenbarligen inte så långt.. Jag gillar inte att gå å trängas i butiker så man knappt ser vad som finns att köpa, det är långa köer överallt och man får vänta i hundra år om man behöver hjälp (typ som när man ska köpa en make-up produkt som man inte kan ta fram själv). Något jag inte ångra är mina inköp! Det blev ett par svarta skinn stövlar med klack från Esprit, en nude-färgad topp från Pepe Jeans och en hel massa produkter från clinique (favorit-märket).

Efter ett tag satte fikasuget in så jag och Madde mötte upp Mackan och Gabbe på fiket bredvid bion. Helt okej ställe, men absolut ingen favorit då de varken har isté, islatte eller frappé. Det verkar bara vara Waynes här i Umeå som har det men dit vill jag ju inte gå var ända gång jag ska fika.. Grabbarna hade tagit bilen ner och tydligen inte betalat tillräckligt i parkering, så vem möter vi på parkeringen om inte en lapplisa! Som tur var så började han lappa bilar i den änden av parkeringen där bilen inte stod och vi hann före honom till bilen :D

Just nu håller jag på att tvätta och så ska jag pröva ett té som jag hade glömt bort att jag har. Jag köpte det i somras och det luktar väldigt gott i alla fall.. Senare ikväll ska jag hinna med att titta förbi hemma hos min kusin som har inflyttningsfest, gå på korre-fest i den korridoren som jag och Rob både i ett tag och eventuellt springa över till Djannet där det är spa-kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0