Vad händer?

Den här dagen har inte varit som den borde men ändå gått precis som jag förväntat mig. Jag har inte skrivit tentan, jag har spenderat lite för mycket pengar på stan, och jag ska snart baka pepparkakor med Madde.

Jag la av för en vecka sedan med att plugga på tentan, jag tycker att vi har fått alldeles för lite information om vad vi ska kunna. Jag tog det lugnt istället och pluggar lite mer intensivt till omtentan, det kommer inte vara några problem. Nu har jag ju sett den första tentan och vet vad det är för nivå på frågorna och vilken typ av frågor det är. Det kommer kännas mycket bättre när jag pluggar till omtentan. Min tanke var redan från början att gå efter en halvtimme och ta med mig tentan hem. Det dumma är bara att tenta-vakterna inte har någon koll och tvingade mig att lämna in tentan. Ingen idé att stå där och tjafsa men man har rätt att ta med sig tentan därifrån, den är i alla fall ofentlig, vem som helst som vill ha den ska kunna få den. Nu måste jag säkert gå till uni och hämta den, tentor brukar vara svåra att hitta på nätet.

På stan shoppade jag vinglas, en kavel, pepparkaksformar, bakform, vetekudde (äntligen hittat en!) och en ny router. Egentligen letade jag mest efter en inflyttningspresent till min kusin men jag hittade inte det jag letade efter. Vet inte vart jag ska leta mer, hade varit såå mycket lättare i Stockholm. Snart ska jag träffa Madde, hon ville att vi skulle deppa lite för tentan men jag vill göra något kul så det blir pepparkakor. Jag har precis köpt nya formar, bland annat en älg och en stjärna :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0