TÄVLING - Move your ass

Jag har blivit lite inspirerad av Nike Men vs Women (ni har väl sett tv-reklamen). Men för alla som inte har de dyra nike+ skorna skulle det kunna vara kul med lite tävling ändå! Om man är tävlingsinriktad är det ju väldigt mycket lättare att komma ut och röra på sig. Innan tävlingen startar tänkte jag kolla om ni är intresserade. Allt ni kommer att behöva är en stegräknare. Sen är det bara ut och gå eller springa! (Det funkar även på gymmet om man inte gillar vädret!) Den som samlar flest steg vinner helt enkelt.

För att höja motivationen ett snäpp måste det så klart finnas ett pris. Om alla lägger 20kr så blir det lite roligare, ju fler kompisar och familjemedlemmar som ni lyckas dra med ju mer pengar blir det i vinstpotten. Om vi är få, kammar vinnaren hem allt, är vi många blir det 1a, 2a och 3e pris.

Tiden för tävlingen är 4 veckor, förslagsvis vecka 15-18 (vårveckor!). Är vi få blir vinnaren den som har flest steg under alla 4 veckor. Är vi många, kan vi också ha veckovinster.

Innan jag startar upp det hela undrar jag hur många som är intresserade och om ni önskar något speciellt upplägg. Jag kommer inte själv vara med och tävla om pengarna utan bara peppa på bloggen med hur många steg jag lyckas samla ihop. I slutet på varje vecka uppdaterar jag hur många steg alla har lyckats samla ihop så att ni kan hålla koll på vad som krävs för att vinna.

Vad tycker ni? Jag hoppas att det är ett gäng som nappar! Skriv på bloggen eller maila [email protected].


PS. Om du inte har en stegräknare så finns det tex på Rusta för 49kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0