Slappvecka

Det var några dagar sen jag skrev sist nu. Har vilat, vilat och åter vilat. All ork har gått åt till småsaker som att fixa något att äta, duscha och sånt.. När jag fick veta att jag har magkatarr (eller dyspepsi som det egentligen heter) kände jag att jag var tvungen att ta det på allvar. Det innebär att jag måste lära mig att slappna av ordentligt, vila mycket och inte äta någon mat som gör magen upprörd. Den mat jag ska äta är alltså kokt mat, grönsaker, mjölk, yoghurt, soppa och ljust mjukt bröd. För tillfället blir det alltså mat som inte smakar så mycket men det kan jag stå ut med. Det roliga är att det är lättare att skriva vad jag ska äta än vad jag inte ska äta för den listan blir låååååång.

Imorgon skulle vi haft inflyttningsfest men den skjuter vi upp nu för jag pallar inte det och dessutom är alkohol BIG NO NO! Därför skippar jag också IBP sittningen nästa vecka.. Inte så kul när jag varken ska dricka eller äta det som serveras och dessutom sitta bredvid personer som jag inte känner.. Tur att jag inte hann köpa en biljett..

Idag har jag och Rob satt ihop de sista IKEA grejerna, så nu sitter jag i vårat lilla arbetsrum vid mitt nya skrivbord i min nya stol :D Det har blivit jättefint och mysigt i vardagsrummet nu. Vi har köpt soffbord, tv-bänk, bokhylla och en stor mysig matta. Mattan tycker jag bäst om, det är en sån som jag ville ha i min förra lägenhet men inte hade råd med då. Nu har jag den äntligen och i största modellen! Nu ska vi bara hitta en fin soffa som inte kostar så mycket också, men det har varit ont om dom på blocket..

Imorgon ska vi åka upp till Ersboda och köpa färg till hallen och köket. Det kommer vara så skönt när allting är klart. Längtar verkligen efter att få sätta lite färg på väggarna! Vi såg en annons från Jysk på en fin soffa på rea så jag ska försöka komma ihåg att titta på den också. Om vi har tur är den riktigt skön och tillräckligt stor för oss båda, annars får nog soffan vänta till efter sommaren. Vi har ju i alla fall en soffa nu, en ful är bättre en ingen alls.

Höll på att glömma.. Igår ringde det på dörren, jag skulle inte ha öppnat. Hur glad blir man när radiotjänst står utanför dörren?! Som sagt, jag skulle inte ha öppnat..

Till sist
Tack hjärtat för att du tar hand om mig när jag inte mår bra. Det är alltid så skönt att ha dig vid min sida! Älskar dig!
(För er som inte vet har jag blivit bortskämd med bland annat varma skumbad, sluppit undan matlagning och disk, och blivit allmänt ompysslad, riktigt skönt!)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Hej vännen, härligt att du börjat skriva igen, va lite orolig ett tag. När kommer du till sthlm nästa gång? Vore kul att ses. Kram kram

2009-02-21 @ 09:21:22
URL: http://faboluslifeofgisela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0