Ny soffa!

Vi har köpt en soffa :D En ny också istället för en begagnad på blocket som vi hade tänkt. Soffan vi köpte var inte den jag sa att vi skulle kolla på utan ett visningsexemplar. Den är i ett grått fint tyg, tillräckligt bred för att kunna ligga två i framför tvn och dessutom är det en bäddsoffa så nu har vi plats för gäster! Priset med frakt blev billigare än vad vi hade tänkt lägga ut på en soffa, det kan inte bli bättre! Längtar efter att få den leverarad hem, vilket blir på tisdag.

Förutom Jysk gick vi till Rusta där vi hittade allt möjligt smått och gott. Bland annat en billig soda-maker så nu har vi mineralvatten hemma :D Det lustiga är bara att vi åkte till Ersboda för att köpa färg och det var nog det enda vi inte hade med oss hem! Vi orkade helt enkelt inte leta reda på färghandeln efter all annan shopping utan nöjde oss med sandpapper och sånt på Rusta. Nu kan jag i alla fall göra klart väggen för målning.

Nästa lördag ska vi åka till något som heter Fortet (typ som fångarna på fortet eller något tror jag) med kompisar från den gamla korren. Blir jättekul tror jag, inget man gör speciellt ofta. Det är samma lördag som IBP-sittningen viket betyder att jag inte kommer sitta hemma och ha tråkigt medan alla andra i klassen ska festa, toppen!

Ikväll
ska jag ta ett varmt bad och kolla på en film. Jag tror att ett par vändor till förrådet med väskor och till soprummet med skräp också är behövligt.. Inget jag ser fram emot nu men det är skönt när det är gjort!

Kommentarer
Postat av: Hanna

sara min sara, vad håller du hus? vad ska jag roa mig med när du inte skriver ngt nytt :) kram kram

2009-03-06 @ 11:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0