Kontrakt

Har glömt att berätta om mitt kontrakt med mig själv. Nu har jag bestämt mig (igen!) för att ta tag i kost och träning för att komma i form och gå ned i vikt, det behövs verkligen. Kontraktet är väldigt simpelt, onyttigheter får jag äta och dricka en gång i veckan och jag måste träna minst 4ggr per vecka, minst 1h åt gången. Om jag bryter det har jag lovat Rob att jag ska städa och diska allt i lägenheten resten av terminen.

Jag har ju försökt för och inte lyckats, men så vet jag också vad som har gått snett. Varje gång jag har börjat har jag blivit sjuk och fått feber efter bara en veckas träning. Inte så konstigt om man tränar alldeles för hårt, alldeles för många timmar och med alldeles för lite vila när man är helt otränad från början. Nu är jag inne på min tredje träningsvecka för den här gången, och är inte sjuk än. Framsteg alltså! Jag har tagit det lugnare och sett till att ha vilodagar mellan träningarna. Nästa vecka ska jag börja köra lite tuffare pass, och den här gången ska inget få stoppa mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0