Ny vecka

Jobbade igår också men nu är det dags att plugga igen.. På torsdag har jag seminarie och innan dess måste jag läsa massor.. Det blev ingen träning igår eftersom magen behöver få vila. Men det blev i alla fall 5567 steg på jobbet. Nu är jag sugen på att gå till gymmet och se hur snabbt jag klarar 5km, men egentligen kanske jag borde ta första rundan ute, det är ju så fint väder! Nu är snön och isen äntligen borta från vägarna så man kan springa ute utan att slå ihjäl sig! Jag tror ändå att det blir löpbandet idag, så jag kan ta tid..

Efter första tävlingsveckan kan jag också meddela att jag har gått ner 1kg, känner mig betydligt piggare och jag längtar till gymmet. För att gå ner ett kilo på en vecka har jag förstås inte bara ändrat mina motionsvanor utan även mina kostvanor. Om det är någon annan som behöver gå ner kan jag tipsa om att äta regelbundet, var 3e timme är lagom. Ät små portioner, och inga snabba kolhydrater. Proteiner, frukt och grönsaker kan stå för det mesta, men lägg till kolyhdrater om du ska träna hårt. Om man inte äter tillräckligt innan träning orkar man mindre och resultatet blir sämre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0