Shit, har jag gått till fel sal?


Idag gick jag och tränade igen. Jag tappade bort tiden lite när jag var hemma och blev sen till passet. Jag smyger in i salen där passet brukar vara och hänger på. Det var inte alls likt något annat boxpass jag har varit på men vi skulle boxa i luften och det var ju bara uppvärmning, den kan variera ganska mycket mellan olika instruktörer. När halva passet har gått känns det som att vi fortfarande har uppvärmning och det är väldigt aerobix-liknande. Det var väldigt mycket teknik inblandat och inga handskar och pads plockades fram, kunde det vara ett tekninkpass för nybörjare kanske? Fortsatt skeptisk hängde jag på och undrade när vi skulle börja köra på riktigt. I slutet av passet påminner instruktören om att det tar ett tag innan man kommer in i "combat-träningen" och att man ska ge det några gånger. "Shit, jag gick verkligen fel! Så dum man kan vara!"

Men nej, när det är slut på riktigt berättar instruktören att vi är välkomna till hennes pass på måndagar kl 19. Hon tyckte att det hade gått bra på våran första gång. Instruktören som skulle ha varit där var sjuk och hon hade hoppat in istället. Där kom alltså förklaringen till allt det konstiga. Så nu har jag alltså testat BodyCombat. Helt okej tycker jag men jag är ju frälst vid boxen så jag kommer inte gå på combat igen så länge jag kan välja box!

Nästa träning blir på torsdag med Malin och en kompis till henne. Jag skulle egentligen vilja gå på box imorgon men kroppen måste få sin vila! På torsdag kommer vi köra core först och sedan pilates, en kombination som jag gillar och har kört mycket förut! Ingen mer box den här veckan alltså, jag får ladda ordentligt till onsdag när jag har kommit tillbaka från stockholm istället. Men det är alltid bra att få längta lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0