Kaos, oordning och allmänt rörigt!

Hanna du har rätt i att det är lite smått kaotiskt här. Det blir lätt lite rörigt när allt är nytt, nytt universitet, nya vänner, nytt jobb, ny (gammal) säng, nya affärer, nytt väder och så vidare. I princip allt är bra, men man saknar trygghet. Jag kan heller inte fästa mig direkt där jag bor för jag måste snart flytta vidare. Det gör mig stressad och jag får svårt att koncentrera mig, diciplinen för att plugga är inte alls på topp. Sen alla fester och aktiviteter som gör en alldeles matt på köpet.

Men det finns lite som håller ordning i kaoset! Jag har kommit igång ordentligt med träningen nu och jag ser fram emot varje pass, liksom längtar. Där kan jag släppa allt och fokusera på träningen. Sen har jag också fått två bra kompisar. Anna och jag klickade direkt och har jätteroligt. Hon är här ifrån Ume, en så kallad "local", så hon har koll på vart allting ligger och vilka affärer och så man ska gå till. Sen är det Madde, också från Stockholm. Vi bor ganska nära varandra och kommer snart bo precis bredvid varandra. Perfekt när man ska fixa sig inför fester eller ha sällskap till och från skolan eller så. Vi har börjat träna tillsammans så vi kan peppa varandra på träningarna, superduperbra!

Hur som helst kommer det bli skönt att hämta mera saker från Stockholm som jag saknar och flytta till ett ställe som är mitt eget där jag vet att jag kan bo kvar så länge jag vill och göra iordning som jag vill att det ska se ut. Men troligtvis kommer det att vara fortsatt kaos fram till tentan den 1 oktober, samma dag som jag också ska flytta. Det är tur att dom är snälla här i kollektivet så jag måste inte flytta ut direkt den 1a om jag inte hinner. Har jag tur får jag hjälp att flytta sakerna också.

Nu ska jag gå och boxas lite. Måste prova alla boxpass för att veta vilka instruktörer som är bäst. Hittills har jag provat två olika pass och måndagspasset är hur bra som helst! Helnöjd! Synd att jag kommer missa det nästa vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0