Idag var en bra dag :)

Den här dagen började med städning på rummet och jag tog det riktigt lugnt på morgonen och sov länge. Min föreläsning började inte för än 13 och jag bjöd hit Anna och Madde på lunch. Båda två var helt lost och det tog ett tag innan de hittade hit. Det roliga är att Anna, som kommer härifrån Umeå, gick runt i en halvtimme och gav till slut upp för att hon inte hittade. Men som tur var hade hon parkerat på rätt parkering och jag kunde gå ut och möta henne. Förklaringen till att hon inte hittade är dels för att alla gårdar och gränder ser precis lika dana ut här, och dels för att hon aldrig brukar vara här. Jag bor i "the hoods" som hon kallar det. Inte det finaste området av Umeå alltså, men det roliga är att det är väldigt fint här om man jämför med förorten i Stockholm, typ extremt fint. Man vet inte att man bor i ett "lite sämre" område om ingen berättar det för än..

Efter lektionen pluggade vi på riktigt bra när vi väl kom igång, fick massor gjort. Det kändes riktigt skönt. Så när klockan var tio gick jag och Madde in på e-puben för en efter-plugget-öl. Puben är öppen när det är fotboll och det var ett riktigt skönt avslut på dagen. Det är så tråkigt att sitta hemma och ruttna varenda kväll annars. Lite jobbigt bara att jag måste gå upp så tidigt imorgon, jag kom precis hem och kommer inte kunna sova på ett tag. Men onsdag är lika med lill-lördag och den måste man ta vara på tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0