Cyklarnas stad



Umeå är känt för att vara björkarnas stad men det är förstås också studentarnas och CYKLARNAS! Här cyklar man överallt trots väder. Cykeln måste också låsas överallt för det finns en oskriven regel som säger att en olåst cykel är en "ledig" cykel. Det gäller alltså att alltid låsa sin cykel och helst ha en riktigt usel cykel som ingen vill ha. Därför har jag en käck grön cykel med trasig pakethållare och trasig trampa. Jag cyklar som ett mongo för att det bara går att trampa ordentligt med den högra pedalen och i uppförsbackarna får jag ofta gå.. Prova själv att ta er upp för en brant backe med en tre-växlad cykel genom att bara trampa med högerfoten, den ni! Det är lite knepigt men jag blir bättre och bättre på det.


En blid på "Kurt" (döpte precis cykeln till det)



Det är tur att jag har en så snäll kusin, annars vet jag inte hur det hade gått när jag kom hit.. Kurt är en mix av två cyklar då jag tagit de mest hela däcken och satt på den mest hela ramen. Den andra cykeln "Styrbord å Babord" är helt trasig nu, men, den är hur cool som helst så jag hoppas att jag får tid att renovera den någon gång. Tills dess får Kurt duga!






Jag med inbakad fläta på väg till uppropet min andra dag i umeå.



Kommentarer
Postat av: simon

tja syrran!

allt bra där uppe?

du ser smalare ut:) hör av dig

2008-09-10 @ 20:40:31
URL: http://evelinalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0