I-lands problem..


Nu har jag jobbat heltid sen 1 mars och det var väl roligt i en vecka kanske.. Inte det att jag inte tycker om att jobba, tvärt om, jag känner mig understimulerad.. Nu när jag inte har pluggat och jobbat samtidigt har det också blivit en himla massa tid över att fylla ut, skönt ibland men det är ganska tråkigt oftast att tiden alltid räcker till!

Därför längtar jag ändå lite till Umeå, att terminen ska börja och jag kommer ha mer att göra än någonsin förr! Nu är det bara 14 arbetsdagar kvar så jag kan hålla ut :) Kommer säkert jobba lite till ändå, 1 dag = 1 par skor :p eller något annat kul :D Jag kommer nog börja plugga lite innan terminen börjar också, annars blir det så jobbigt att köra igång..

Sen har jag superduper roliga kollegor också.. De flesta är hur goa som helst men sen finns det ett par som gör att man bara vill där ifrån.. Det värsta som finns är när det inte händer någonting fast det finns massor att göra och det känns som att man får göra allt själv.. Det är då jag försvinner in på lagret och springer runt som ett fån å fixar eller städar toaletten eller plockar varor i butiken i komet-fart! Jag gör allt som dom andra skulle ha gjort och har blivit tillsagda om men som av någon andledning är kvar helt orört.. För det värsta som finns är att vara i kassa linjen och arbeta medan andra bara står och snackar skit och inte ens hälsar ordentligt på kunderna.. Det gör mig helt tokig..
Men jag vet, det är bara ett litet i-lands problem..

För att ni verkligen ska förstå så bråkar den ena om hur korven ska ligga på grillen och att vi som har jobbat där länge säger olika, det gör vi verkligen inte! Den andra måste skriva en lista om hon ska baka två plåtar kanelbullar och en plåt med vaniljbullar... det är något som jag tycker är svårt att inte komma ihåg..

Tur som det är har jag ju min partypolare, killen som är som en tjejkompis och min andra hälft som inte kan vara fin i kanten och dessutom måste säga allting lite för högt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0