Vart ska jag bo?


Senast den 1a september måste jag lämna min lägenhet på söder.. Vilket också innebär att senast då måste jag flytta in någon annan stans.. Men vart?

Det finns lite olika möjligheter:

1. Jag har tillräcklig kötid för att få ett rum i korridor. Billigt och enkelt men hur kul på en skala? Kanske jätteroligt om det är en bra korridor, kanske hemskt i en dålig...

2. Det kan hända att min kusin som har ett rum i Umeå lyckas bli antagen till SU och i så fall kan jag hyra hennes sum, MEN, det vet jag inte för än den 19e augusti...

3. Med stor sannolikhet kan jag få en stor etta eller liten tvåa cirka 7km ifrån centrum till ett bra pris. Men där bor typ inga andra studenter, det går inga bussar dit sent osv...

4. Kollektiv är tydligen populärt.. Läste om ett här om dagen, det var ett vegan-kollektiv där köttätare var helt bannade, mat lagades gemensamt varje dag och jag vet inte vad.. Helknäppt! Kollektiv skulle bara funka för mig om jag startade ett själv med mina kompisar och då med gemensam middag max en gång i veckan! Så det så!


Slutsats: Jag fortsätter leta bostad och vet inte alls vart jag kommer att hamna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0