På väg till björkarnas stad

Nu sitter jag på bussen som kommer ta nio timmar upp till Ume. Jag åker på natten och är framme 06.10 imorn bitti. Det är tur att jag har klänning på mig för det är sjukt varmt i bussen. Jag hoppas att det blir svalare för annars kommer jag inte kunna sova någnting. Så nu är jag äntligen på väg efter att ha packat och städat i sista minuten! Jag har fotfarande massor av grejer kvar att ordna som adressändring, hemförsäkring, flytta DN-prenumerationen osv.. Det blir fullspäckat schema imorn med registrering, cykelköp och mest av allt behöver jag hitta någonstans att bo i september. Jag räknar med att bo hos min kusin i en vecka och den 1a oktober kan jag flytta in i ett rum i korridor, men där emellan är hela september och då har jag än så länge ingen stans att bo.. Men jag tror så klart att det löser den närmaste veckan :-)

Jag hoppas att jag har fått med mig allt som jag behöver de närmaste veckorna. Jag har tre väskor med mig och måste klara mig med de sakerna ganska länge säkert. Om det inte är för mycket plugg så kan jag kanske åka hem i oktober och hämta fler saker, men jag vet inte alls när jag kan åka hem igen. Men om jag verkligen vill så går det snabbt att flyga! Anledningen till att jag åker buss upp nu är att det blev överlägset billigast med extra bagage. Och jag har haft tur med nästan allt idag tror jag, för jag behövde inte betala för det extra bagaget fast man egentligen måste det, chaffören sa ingenting, å glad jag för det!

Förutom att städa och sånt idag hann jag med en lunch med Emma och lite shopping i min skobutik. Jag hittade ett par sjukt snygga stövlar (som egentligen var alldeles för dyra) och hade tur med dem också. Först och främst att de passar på mina breda vader och sen att jag fick 100kr rabatt (som den stammis jag är)! Efter det traskade jag till skomakaren och fixade nya sulor och fett att smörja dem med. Tror ni inte att skomakaren drog av 75 kronor på mitt köp, rabatt där också! Gissa om jag blev förvånad!!! Men det är ju kul att det finns snälla och generösa människor :)

Nu blev texten konstigt stor, vet inte om det syns i bloggen.. Men jag får lösa det imorn för datorn är inte på topp här i bussen.. Hehe..

Jag återkommer kanske på resan om det händer något spännande.. Om inte säger jag god natt nu, ska försöka sova lite.. Alternativt flirta lite med min söta granne...

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej där! Jättekul att läsa, hoppas allt har gått bra även efter du skrev det här. Nere i Lund är det full fart med nollningen, jag ska alldeles strax upp till skolan igen för lite fest. Fint som tusan! Kram

2008-08-26 @ 19:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0